Inspiration, Travel

Ground 0 with UpsideDownTravels: Și să mai zici că lumea nu e UpsideDown!

Reading Time: 3 minutes

Continuăm super-seria Ground 0 cu UpsideDownTravels (Raluca Moldovan) și impresionanta ei poveste.

,,Acum zece ani am plecat din țară pentru prima dată în viață. Din toate locurile, m-am dus taman în Japonia!

La vremea aceea, nici măcar nu călcasem pe litoralul românesc. Până și Parisul părea departe și exotic și de neatins. Îmi amintesc întrebându-l pe frate-meu cum e să zbori:

“Ca și cum ai merge cu autobuzul, doar că mai… lin.”  Un autobuz care zboară la 10.000 de metri deasupra pământului, mda… m-ai lămurit.

Așa că am mers în Japonia și am trăit cele mai grozave 3 săptămâni din viața mea!

Nu mi-am făcut griji că m-aș fi pierdut prin aeroport, nu m-am gândit la toate documentarele despre Crash Investigation pe Discovery.

Aveam fix 0 griji în lume. Și aveam 20 de ani.

A fost anul dezvirginării de travel: prima dată când am văzut oceanul, primul meu pașaport, prima dată cu avionul, prima oară într-un hotel și prima dată cu metroul.

Ce-i cu fata asta din mijlocul lui nicăieri în România, pomenită dintr-o dată în capătul celălalt al lumii?

Se zice că oamenii își văd viața în fața ochilor înainte să moară. Eu mi-am văzut viața înainte să o trăiesc! Și am știut exact ce o să se întâmple: O să văd lumea toată și o să o devorez bucată cu bucată!

Toate barierele invizibile și imaginare s-au facut praf. Pur și simplu.

Iată-mă 10 ani și 30 de țări mai târziu. Am locuit în Cluj, Praga, Bruxelles și acum Barcelona.

Am făcut snorkel între plăcile continentale în Islanda (fără să știu să înot, ha) și am urcat la 6000 de metri pe Kilimanjaro (eu, care n-am călcat pe un munte vreodată!)

Am mângâiat scoarța de catifea a copacilor sequoia în California, și am lenevit sub SuperTrees în Singapore.

Ground 0 with UpsideDownTravels: Și să mai zici că lumea nu e UpsideDown! - De la job la scrob by Alexandra Arva Ground 0 with UpsideDownTravels: Și să mai zici că lumea nu e UpsideDown! - De la job la scrob by Alexandra Arva

Stai, stai! Că nu încep să-ti torn citate de genul « travel, it leaves you speechless then turns you into a storyteller » și să te scot din sărite!

Și eu am făcut compromisuri, unele care încă se mai întorc să mă muște de dos din când în când…

Unele lucruri le pui pe raft, si poate nu te mai intorci niciodată la ele… pe altele le abandonezi cu totul. Face parte din chestia aia numită maturizare. The bitch!

Și eu, ca toți adulții, lucrez 10 ore pe zi, am weekenduri pe fruntea cărora scrie smotru și cumpărături la mall, îmi pierd vremea pe Netflix, mai pun din când în când mâna pe-o carte (noroc cu Readathoanele)

Exemplul tipic de Clark Kent vs. Superman. Călătoritul e superputerea mea. În restul vremii, I’m the geek in glasses.

Cel mai bun lucru pe care l-am învațat călătorind: Oamenii nu sunt făcuți să stea locului.

Acum am înțeles într-un final de ce-mi zicea mama că mă descălțam și-mi dădeam rochițele jos când aveam doi ani! Pentru că, people! Oamenii nu sunt făcuți să poarte pantofi și haine și să stea la birou toată ziua; nu suntem făcuți să trăim într-un singur loc.

Gena aia a călătoritului de care tot vorbește lumea – normal că există!

De aia am bătut lumea la picior timp de secole și milenii. Am fost nomazi aproape toata existența noastră ca specie. Și acum suntem, dar de-un alt soi: Nomazi Călători.

A, și încă o chestie: port chestia asta cu mine când călătoresc.

E Watson-ul meu. Știi, ăla din Castaway. Micul meu glob de sticlă și partener de călătorie de încredere, care mereu răstoarnă lucrurile și le pune la locul lor.

Să mai zici că nu e lumea cu susu-n jos!